News Item, Tibet

What’s On TV In Tibet Today?

What's On TV In Tibet Today?

Image: Chinese Occupying Regime In Tibet

Lhasa: November 14, 2019: The relentless indoctrination of Tibetan children by the Chinese regime continues. Today in Lhasa students were marched into a theater, provided with the flag of China, others had it face-painted and  then seated in anticipation of a propaganda show.

What's On TV In Tibet Today?

Image: Chinese Occupying Regime In Tibet

The story, is of course a political fiction, created by China’s ministry of disinformation, a toxic fantasy that replaces authentic Tibetan history with a calculated lie showing Tibetans under the oppressive yoke of an elite and uncaring aristocratic elite. In this scene Tibetans having been supposedly enlightened by Maxist-Lenenist doctrine, courtesy of those helpful invading (oops, liberating) Chinese troops decide to resist the oppression of their rulers.

What's On TV In Tibet Today?

Image: Chinese Occupying Regime In Tibet

That the account is a fabrication while known to the Chinese regime is of no importance, the key objective is to employ the methodology of the Nazi’s ‘Big Lie’ which was that repetition over time would transform a falsehood into a truth. Given that these Tibetan children probably have little knowledge of the actual events regarding the invasion of Tibet or the condition of Tibetans prior to occupation by Chinese forces, the story presented to them is engineered to implant a false history and inculcate obedience and loyalty to the regime.

What's On TV In Tibet Today?

Image: Chinese Occupying Regime In Tibet

The merciless Tibetan aristocrat having been overthrown, the show concludes with scenes of gratitude and harmony, as China’s heroic liberators of Tibet are served tea and praised. The concoction having reached its close, the cast assemble to lead the audience with a rousing song in praise of China’s communist party and its glorious leader, Xi Jinping. Welcome to television in occupied Tibet!

Appeasing China, Tibet

Radio Free Asia-A Conduit For China’s Disinformation On Tibet

RFA Tibetan Service Director Kalden Lodoe

Image: print-screen

A question. Why is Mr Kalden Lodoe, Tibetan Director of Radio Free Asia (Tibetan Service) approving from his colleagues output such as this?

“And in March 2008, a riot in Lhasa followed the suppression by Chinese police of four days of peaceful Tibetan protests and led to the destruction of Han Chinese shops in the city and deadly attacks on Han Chinese residents. The riot then sparked a wave of mostly peaceful protests against Chinese rule that spread across Tibet and into Tibetan-populated regions of western Chinese provinces.” (emphasis added) Source: RFA-Tibetan Pilgrim Sees Restrictions, Heavy Police Presence in Lhasa 2018-08-31

You would be forgiven on reading the quote above to wonder if it had been written by an official within China’s Ministry Of Foreign Affairs, or its propaganda channel, Xinhua news. Why do we say this?

The syntax used has a striking similarity with terminology used by official Chinese sources. The description as ‘a riot’ of the Tibetan response to a brutal oppression in Lhasa during 2008 is precisely the narrative used by China’s regime at that time. Seeking to denigrate and misrepresent Tibetans as rioters, engaged in criminal behavior, while conveninently ignoring the legitimate protests against China’s illegal and vicious rule. The reference to ‘deadly attacks on Han Chinese residents‘ is also borrowed from China’s disinformation on those demonstrations.

The closing sentence concludes by endorsing the fact-free claims of China’s regime regarding Tibetan territory by repeating their propaganda: ‘…that spread across Tibet and into Tibetan-populated regions of western Chinese provinces.’ The so-called western Chinese provinces referred to in reality are the traditional Tibetan regions of Amdo and Kham.

So if Chinese propagandists did not write such baseless drivel who did? Well the people responsible are employed by Radio Free Asia (Tibetan Service) in Washington DC. A body influenced and controlled by the State Department, via the US Agency For Global Media. There is also, so some have discussed, a pro-China sway within the organization, ultimately though the English version of such reports  is down to a Richard Finney.  An individual who consistently features such misleading and toxic propaganda into reports on Tibet, betcha his State Department controllers must be very pleased with his contributions. After all they have for decades appeased China’s bogus claim over Tibet!